הדיון על אתגרי ההייטק: "תעשייה לא שיוויונית"

איתי גדסי No Comments on הדיון על אתגרי ההייטק: "תעשייה לא שיוויונית"

ועדת המדע והטכנולוגיה בדיון מיוחד בנושא פגיעת ההפיכה המשפטית בתעשיית הייטק: "תעשיית ההייטק אינה שוויונית. פחות מ-2% ערבים, ופחות מ-3% חרדים עובדים בהייטק. רוב החברות נמצאות בתל אביב. ויש גם פער מגדרי גדול. אבל המשבר הזה יכול להיות גם הזדמנות להפוך את התעשייה לשוויונית יותר"

צילום: אתר הכנסת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר חד"ש-תע"ל ח"כ איימן עודה ויו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה בדיון מיוחד שכינס בנושא פגיעת ההפיכה המשפטית בתעשיית הייטק: "תעשיית ההייטק היא תעשייה חשובה מאוד לכלכלה. יותר מ 50% מהייצוא הוא מהייטק, וכל עובד עשירי במשק עובד בהייטק. התעשייה הזו מספקת משרות רבות בשכר טוב שזה מבורך בעיניי, אבל הענף נמצא כבר תקופה בקשיים שפוגעים קודם כל בעובדים".

"אנחנו עדים לגלי הפיטורים בחברות הגדולות וכן לקושי עבור צעירים להיכנס לתחום. על הקשיים הללו, שהם חלק ממגמה עולמית עמה מתמודד הענף, ניצב עכשיו אתגר חדש ומסוכן בדמות ההפיכה המשפטית שמקדמת הממשלה, מהלך מסוכן שיפגע מאוד בתעשיה, בעובדיה, ובכלכלה כולה. אני שותף מלא למאבק בהפיכה. אני חושב שהיא מסוכנת ושכל מאבק בה הוא ראוי" אמר.

יש עוד נקודה חשובה שאני רוצה להדגיש. זה לא סוד שתעשיית ההייטק אינה שוויונית. פחות מ-2% ערבים, ופחות מ-3% חרדים עובדים בהייטק. רוב החברות נמצאות בתל אביב. ויש גם פער מגדרי גדול.

אבל המשבר הזה יכול להיות גם הזדמנות, אנחנו רוצים להפוך את התעשייה לשוויונית יותר, להרחיב את התעשייה לכלל החברה, כך שכולם יוכלו להינות מפירות תעשיית ההייטק. לשם כך המדינה חייבת להגדיל את השקעותיה בשוק אבל עם תנאים, שהכסף יושקע בחברות שמתחייבות להעסקה מגוונת ולפתיחת משרדים ומפעלים בפריפריה.

ולמשקיעים אני פונה: גם לכם יש אחריות לגיוון בתעשייה. המאבק למען מדינה דמוקרטית הוא רואי, אבל דמוקרטיה זה גם שוויון בהזדמנויות, זה גם לדאוג שכולם יהנו מפירות התעשייה.



0 תגובות